Tervetuloa seuraamaan pararatsastajan arkea! Löydät somekanavani tuolta oikean reunan sivupalkista, ikoneita painamalla :)

Tet-jakso 11.11-24.11.-13

Moikka!!



Olen ollut nyt tetissä fallkullassa, olen oppinut kaikkea uusia juttuja. Ja on käynyt koulustani pari ihmistä.


Eka viikko:

Maanantai ensimmäinen päivä (11. päivä)
Oli todella kiva, tuli opittua mm. eläinten vienti ulos, eli lampaat, vuohet, lehmät ja hevoset, ja aamuruokinnat. Työjaoissa näitä ei tehdä kun lauantait alkaa vasta puoli 11 ja muut työjaot on iltaisin ja ohjaajat on jo tehneet nämä hommat aamulla. Työaikani oli muuten klo 8-14. Tällöin olin myös Laku-Pekkaa kävelyttämässä n. 30-40min ja jahdannut Kirppua (vuohta) kun piti saada se kiinni että Alokas - pukki pääsisi laitsalle.
Mutta ei, Kirppu oli niin ovela ja me ei saatu Kirppua kiinni. Nähtii ponitallissa päästäinen aamulla. Ja laittelin toimistossa viestejä niille jotka pääsi apulaiseksi Elma messuille. Kahvi hetkiä on hauska kuunnella.

Tiistaina 12.11

Oli samat hommat paitsi että Vuohet ja Alokas pääsivät yhdessä laitsalle, ilman Kirppua.
Niinpä laitettiin Kirppu sinne missä on kanojen ja ankkojen ulkohäkit niin siihen välikköön.Tiistai päivä oli lyhyt kun oli koulukuvaus. Ja aamulla karkasi pässi kun otettiin niitä ulos. Piti jahdata :).

Keskiviikkona 13.11 

Olin Lakun kanssa kävelyllä, tein samaa mitä maanantaina ja tiistaina tein. Ja tein nimilappuja niille jotka tulee Elma messuille.

Torstaina 14.11

Oli myöhäsempi vuoro eli puoli 12- 17.30. Olin pienten työjaossa kl. 15-16 ja yksi Anni oli ihana kun teki/kirjoitti mulle nimi teipin jonka laittoi mun huppariin. Olin kaneissa ja Yllikissä pienten kanssa. Opetettiin Annin kanssa Yllikille että naksutus on palkinto. (Naksuttimella). Me hypytettiin sitä sellaset 20-30min. Klo 16.00 alko Elma messu info tilaisuus jossa me juteltiin Elmasta mm. vuoroista, eläimistä ja yms.

Perjantaina 15.11

Olin lakun kanssa kävelyllä ja olin myös aamunavetassa. Tällö lampaat seurasi minua kun minulla oli heinää ikea-pussissa niin piti viedä lampaat ulos ja viedä aamu heinät sinne. Täällä on siis 2 pässiä jotka on niin ihania. <3 Siivosin myös ponitallin aluksi yksin. Ja koulusta tuli käymään yks opiskelija kattoo minua ja auttoi minua siivoomaan ponitallin loppuun.



Viikonloput oli vapaita!!



Toinen viikko:
  
Ma 18.11 ja Ti 19.11

Siivosin lehmä karsinaa, tein powerpointia Elmaan, käppäilin Lakun kanssa. Samaa kuin viime maanantaina ja tiistaina. Paitsi että maanantaina 18.11 siivosin Yövilkan ja sen vasikan karsinan. Hirveästi oli sitä kakkaa ja pissaa, melkein kaikki oljet oli likaisia ,, pieni kasa vaan oli puhtaita. Tässä meni aikaa n. alle tunti mutta yli 30min.

Ke 20.11

Olin aamunavetassa, leikkelin mainoksia Elmaan, pesin Alokkaan, korjailtiin ongintapeliä joka tulee Elma messuille, pesin harjoja ja riimuja, söin hyvää suklaata. Alokkaan pesu oli minulle eka kerta, se näytti niin laihalta kun oli kasteltu. Alokas ei olisi halunnut että sitä olisi pesty, mutta sitten kun antoi leipää niin antoi pestä. Laitettiin valjasrasvaa Alokkaan sarviin että ne kiiltää. :) Alokas lähtee Elmaan niin siksi pestiin.

To 21.11

Tänää olin aamunavetassa, hirveä sää oli ulkona silloin, nyt on vähän rauhottunut tää sää, varmaan tänään pääsen ratsastamaan jollakin hepalla/ponilla.
Nyt kirjoittelen tätä blogia. Huomenna 22.11 olen Elmassa aamusta päivään saakka. Ihan viimeinen tet-päivä on 22.11. Mut tänää 21.11 on viimeinen tet-päivä Fallkullassa, kun en tule 22.11 ollenkaan fallkullaan ennen iltaa kun on joulukorttipaja ja se on minun vapaa-aikaa. 

Pe 22.11

Elmassa koko aamun. Jaoin lappusia yms.


Täällä on ollu kivaa tet-jaksolla. Oppintu uusia asioita, tämä oli kiva tet-jakso!!! Ja kivat kahvi ja ruoka tauot! Hauskoja juttuja kuunnellut niillä kahvi ja ruoka tauoilla.


Kommentit

  1. hei Ninnu!
    Kävin oitkästä aikaa lukemaas sinun blogia ja tuo sinun Tet-jaksosi kuulosti oiken mukavalta. Sari

    VastaaPoista

Lähetä kommentti

Hei!
Kommentit ovat kivoja lukea, laitathan kohteliaisuuden vuoksi nimesi jos sinulla ei ole google tiliä.
Olen pararatsastaja, joten ratsastustapani on erilaista kuin normaalisti. Kiitos!

Suositut tekstit

Kävijät!